Neem contact op
Conny Lubbersen
0613184377
conny.lubbersen@gmail.com

IN VERTROUWEN

laten we samen een veilige werkplek creëren

KLACHTENPROCEDURE.




HOE WORDT EEN KLACHT BEHANDELD

KLACHTEN-

PROCEDURE.

HOE WORDT EEN KLACHT BEHANDELD

PSYCHOSOCIALE ARBEIDSBELASTING

De Arbowet verplicht de werkgever om beleid te voeren om psychosociale arbeidsbelasting (PSA) te voorkomen of te beperken. Een voorbeeld daarvan is het opstellen van een klachtenprocedure.

OPSTELLEN VAN EEN KLACHTENPROCEDURE

WAAROM EEN KLACHTENPROCEDURE?

Wanneer medewerkers te maken krijgen met een onbevredigende situatie hebben zij met een klachtenprocedure een formele mogelijkheid een klacht in te dienen.


U draagt zo bij aan een rechtvaardige behandeling van de klacht en u krijgt als werkgever de mogelijkheid eventuele misstanden recht te zetten.


WAT STAAT ER IN DE KLACHTENPROCEDURE?

  • op welke manier de klacht moet worden behandeld
  • de termijn waarbinnen dit moet gebeuren
  • aan welke eisen de klachtencommissie moet voldoen
  • dat er sprake moet zijn van ‘hoor en wederhoor’ en
  • dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen moet worden beschermd
VOORBEELD VOOR HET OPSTELLEN VAN EEN KLACHTENPROCEDURE
Share by: